Direct contact: 06 21 20 77 68 | E-mail: wilma.duitscher@veelkarakter.nl
innovatieve oplossingen

WERK

Onderstaand een selectie van projecten waar ik in de afgelopen jaren met veel plezier samen met opdrachtgevers aan heb gewerkt. Wil je een gesprek over de facilitatie van een workshop of een innovatietraject voor nieuwe producten en diensten?

Bel (0621207768) of mail me, wilma.duitscher@veelkarakter.nl. 

logo_home

Betekenisjagers – durf van betekenis te zijn

Samen met Candace Uiterwaal werken we, gevraagd en ongevraagd, onder Betekenisjagers aan betekenisvolle concepten. Omdat onze wereld wel wat betekenis kan gebruiken…en we denken dat organisaties voor kleine en grote veranderingen kunnen zorgen door concepten in het leven te roepen die mensen raken en echt betekenen. Naar de site van betekenisjagers.

 

Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen – herpositionering

De combinatie pleegouder en marketeer was de ideale om de Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen te helpen met hun nieuwe positionering. De relevantie van de NVP is klip en klaar maar hoe zien stakeholders dat en wat motiveert hen om zich in te zetten en aan te sluiten? Door te duiken in de feiten rondom pleegzorg, de motivatie om pleegouder te worden en de customer journey in kaart te brengen konden we tot een betekenisvolle invulling komen waar de NVP de komende jaren haar ledenaantal weer mee kan laten groeien. Met Candace Uiterwaal samen hebben we onder het label betekenisjagers, de herpositionering vertaald in prachtig beeld.

 

TOMATOWORLD – nieuwe invulling

8 jaar na de start van Tomatoworld is het tijd om zowel de inhoud als de inrichting van Tomatoworld te vernieuwen. Ik was verantwoordelijk voor de betekenisvolle inhoud over hoe de Nederlandse glastuinbouwsector bijdraagt aan het wereldvoedselvraagstuk. Samen met Abel Derks en manager Miranda van den Ende hebben we een prachtige tentoonstelling vormgegeven die Tomatoworld relevant maakt.
www.tomatoworld.nl
tomatoworld-logo

 

Proefjes met boefjes – positionering, huisstijl en communicatieplan

Dirk Everse van Rent-a-Dirk wil alle kinderen laten kennismaken met de waardevolle betekenis van beta-wetenschappen. Hoe? Hij geeft workshops op scholen met zijn bedrijf ‘proefjes met boefjes‘. Samen hebben we dit concept doen groeien. En nu gaat Dirk de boer op om dat te doen waar hij goed in is: het enthousiasmeren van mensen voor wetenschap. Met zijn laagdrempelige, inspirerende proefjes uit de biologie, scheikunde, strerrenkunde en natuurkunde laat Dirk zien, dat het een feest is om te leren. 

proefjesmetboefjes

HILTON MEATS voor Groh! Innovation – conceptontwikkeling

zaandam
Als vervolg op het door Carola Verschoor geinitieerde innovatieproject hebben we onder haar inspirerende leiding met een groep ‘creatieven’ relevante concepten voor Hilton Meats bedacht. In een aanvullende workshop hebben we voor verschillende categorieën concepten nader uitgewerkt.

 

GEZONDHEIDSCENTRUM DE BOSRAND – positionering en communicatieplan

Een nieuw gezondheidscentrum op de plek van de Bosrandschool in Driebergen. Omdat de groep zorgverleners groot en divers is was er naast overleg over de functionele kant van het gebouw ook behoefte om samen te bepalen wat het gezondheidscentrum wil zijn voor zijn cliënten. Ik heb de groep via verschillende werkvormen begeleid om te komen tot een positionering. Een communicatieplan en de invulling van alle communicatiemiddelen (huisstijl, website, folder, bewegwijzing) maakt de bedoelingen van het gezondheidscentrum ook tastbaar. In prettige samenwerking met Carlo Polman, Oud Zuid Ontwerp. 

logo_debosrand

I-DID – conceptontwikkeling

I-did is de redesign partner voor de fashion industrie. Met sociaal ondernemers Mireille, Michiel en Bart-Jan van I-did ontwikkelden we concepten en diensten om de slow fashion movement nog steviger van de grond te krijgen. Om zo mode-afval een tweede leven te geven en duurzaam werk voor de medewerkers te creëren. www.i-did.nl  November 2015 launchten zij een nieuw product: the circulair bag die is ontstaan uit onze samenwerking. Kijk op http://whatmovesyou.i-did.nl

movementlogo

SCHEP! – conceptontwikkeling

Facebook-omslag
Auke Jager had een droom en dat is om ons als niet-ijsmakers het allerlekkerste en meest verse ijs te laten proeven. Ik help hem heel graag het concept en de ijsmakerij inhoud te geven. Dat doe ik door met hem de invulling te bepalen, mee te denken over het interieur,  uitstraling, middelen en de vorm daarvan. Ik onderneem trots met hem mee en op 18 april 2014 is zijn droom in vervulling gegaan. De samenwerking met Abel Derks als vormgever heeft weer geleid tot een zowel onderscheidende als oogstrelende vormgeving.
www.echtversijs.nl

GROH! – concepttesting

Carola Verschoor van Groh! heeft in haar traject voor een klant in Food een kwalitatief onderzoek ingebouwd om zo de concepten te testen. De moderatie van de drie groepen in het onderzoek heb ik met veel plezier geleid. Met Carola gezocht naar de triggers voor concepten met grote kansen in de Nederlandse markt.
www.groh-innovation.com
groh logo

SERVICE DESIGN JAM 2014 – design on the go

Dezelfde Carola organiseerde een lang weekend met een groep van onervaren maar geïnteresseerde service designers uit verschillende disciplines.  In een hoog tempo gaven we wereldwijd vorm aan een thema. Dat leidde in die tijd tot 2 mooie, relevante concepten. Belangrijkste leercurve in dat weekend: doen in plaats van praten. Het heeft me verschillende tools en inzichten opgeleverd hoe ik mijn werk voor klanten nog beter en vooral leuker kan maken. Sowieso een aanbeveling om deze site eens te bezoeken…
http://planet.globalservicejam.org

DROP – ideegeneratie

klene logoKlene wilde haar funnel vullen met nieuwe ideeen om ook de komende jaren innovaties in het schap te brengen. Zoals altijd was de inspiratie voor de richtingen en invulling van de ideegeneratie op maat. De een-daagse door mij gemodereerde workshop heeft geleid tot een mooie lijst met zowel snelle eenvoudige introducties als baanbrekende innovaties voor de lange termijn.

TOMATOWORLD – strategie en positionering

Na vijf jaar werd het tijd om de positionering van Tomatoworld relevanter te maken. Klaar voor de toekomst in een dynamische markt die aan het begin staat van betekenisgeving. Een markt die veel kan betekenen voor onze samenleving. Samen met Miranda van den Ende, manager Tomatoworld, zijn we met de partners op zoek gegaan naar een nieuwe invulling van Tomatoworld. Een intensief traject met als uitgangspunt  de verbinding tussen de ontwikkelingen in de markt en de maatschappij.  We kwamen uit op 4 belangrijke peilers voor Tomatoworld voor de komende drie jaar: vers, gezond, duurzaam en smaak. Op basis van intensieve gesprekken met partners is er een jaarprogramma ontstaan met thema’s voor zowel partners als hun klanten en toeleveranciers. Met het ultieme doel: de consument bereiken met het prachtige product: groenten! Een prachtig initiatief dat Miranda initieert vanuit Tomatoworld: de healthy foodacademy.
www.tomatoworld.nl
tomatoworld-logo

ADOC – positionering

ADOC

 

Het ADOC heeft haar naam waargemaakt in adoptieland. Het aan de universiteit van Leiden Kenniscentrum levert advies en relevante wetenschappelijke literatuur uit haar omvangrijke internationale database om zo het niveau en de kennis over adoptie te verhogen. Deze relevante positie zou ook een belangrijk instrument kunnen zijn voor de pleeg- en jeugdzorg in Nederland om ook daar belangrijke wetenschappelijke doorbraken te introduceren. Met het bestuur heb ik een korte workshop georganiseerd die hen een impuls richting pleegzorg en meer relevantie binnen het werkveld kan bezorgen. ADOC 

ABN AMRO – communicatieconcepten

Workshop samen met Franci Wessels voor de invulling van communicatieconcepten voor de eerste corperate campagne na de fusie met Fortis.
www.abnamro.nl
abn

 

NEDERLANDSE HARTSTICHTING – positionering

Positioneringstraject met verschillende workshops met den grote multidisciplinary groep  samen met Franci Wessels met als resultaat een merkdocument waar de organisatie mee verder kon. We hebben in een aparte sessie het Managementteam gefaciliteerd in een strategische workshop. De missie, strategische doelstellingen en daaruit voortkomende projecten zijn gedefinieerd.  

images

 

VAESSEN BV – marktpenetratie en communicatieconcept

vaessenOndernemer Tom Haagmans is continu op zoek naar hoe zijn marktwaarde voor zijn klanten kan vergroten. Een project voor marktpenetratie voor facilitair bouwer resulteerde in een nieuwe vorm van marktbewerking. www.vaessenbv.nl

ZONNATURA – ideegeneratie en concept

Thee is alles waar zonnatura voor staat: natuurlijk, gezond en vooral lekker. De mogelijkheden van thee zijn legio maar wat past bij Zonnatura? De moderatie en ideegeneratie- van deze workshop voor thee passend bij de natuurlijkheid van het merk Zonnatura was in mijn handen. Dit resulteerde in een aantal introducties.

Kikker is een icoon in de markt van gezonde tussendoortjes voor kinderen. We hebben de grenzen van wat bij kikker past en wat niet vastgelegd om zo de basis te leggen voor nieuwe concepten en ideeen. Door het helder positioneren van Kikker was het eenvouderiger keuzes maken in het ontwikkelen van smakelijke en gezonde snacks.

zonnaturakikker

 

RIVM – concept

marc sprenger

Strategie en uitwerking van personal branding toenmalige directeur voor een positie bij de World Health Organisation.

 

 

BOLSIUS – ideegeneratie en concept

Innovatieworkshop op kaarsen in opdracht van Branddoctors.

PEPSI-CO – conceptontwikkeling

Brainstormsessies met brandmanagers om een aantal creatieve concepten uit te werken voor 7-up, pepsimax, alvalle en Tropicana.

SARA LEE – conceptontwikkeling

Concepten voor de huis-tuin-en keuken-thee.

ONTWERPWERK – positionering en concept

ontweprwerkGezamenlijk pitchtraject. Ontwikkeling logo voor werkgroep jongeren en alcohol, gebaseerd op inzichten van ouders en jongeren.

Positioneringsworkshop Biologica ten behoeve nieuwe website.

GEMEENTE UTRECHT – creatieve concepten

heldenjaarOnderdeel van het 4-koppige team creatieve team (Abel Derks, Aart van Bolhuis en Douwe Wigersma)  voor het Heldenjaar, thema voor de stadspromotie van de gemeente.

 

 

HOTEL LUMEN – concept en naamgeving

Conceptworkshop en naamgeving van dit fantastische hotel in Zwolle. logo_hotel_lumen_zwolle

 

 

GEMEENTE ZAANSTAD – concept en naamgeving

zorgzaanNaamgeving en uitwerking van de huisstijl voor Zorgzaan, het WMO-loket van de gemeente Zaanstad.

 

BECKERS – conceptontwikkeling, product en sourcing

satelijnEen droomproject voor een marketeer van begin tot eind. Marktonderzoek, conceptontwikkeling, productontwikkeling en sourcing in Thailand, Maleisië en Brazilië van een hoog kwalitatieve satelijn voor Beckers. beckers



 

GEMEENTE WESTLAND – positionering

gemeente westland

Onder leiding van Corinne Goenee van White Tree is een multidisciplinaire werkgroep van start gegaan met de positionering van het ondernemende Westland. Voor de verschillende doelgroepen zijn communicatiedoelstellingen gedefinieerd. Samen met Abel Derks was ik onderdeel van deze werkgroep om zo de positionering te vertalen naar communicatieconcepten.

INTERPOLIS – marketingcoach en creatieve concepten

interpolis

Bij de afdeling marktbewerking was de spirit om creatieve ideeen in de markt te brengen er een beetje uit. Door hen samen met Abel Derks te coachen op effectieve marktbewerkingstools hebben we in een paar maanden tijd een aantal inspirerende ideeen ingebracht en de afdeling weer een zetje de goede kant opgegeven.

GREAT PLACE TO WORK – positionering en creatief concept

gptw

 

 

 

SVEN voor ogen – concept

Sven Bonsel had een zeer goed lopende brillenzaak. Hij wilde zijn klanten meer bieden dan de franchiseformule kon. Waarom dan niet jouw echte eigen zaak doorstarten? Ik heb hem (op weg) geholpen door in korte tijd duidelijk te krijgen waar hij voor stasvenat. En zijn prettige laagdrempelige zaak en brede collectie brillen is wat Sven naast expertise (optometrist) Ruurlo en omgeving te bieden heeft. Oh ja, het leuke gedicht dat hij nog steeds in zijn communicatie voert, kwam in een paar minuten uit mijn door hem geinspireerde creatieve brein.

 

 

 

 

 

 

 

BRANDDOCTORS

Consumenteninzichttrajecten voor vooral A-merken, innovatieworkshops.

UNILEVER

Brandmanagement Mora Out of Home NL, International assistant brand manager Europa.

thomas-edison-lightbulb-quote-thomas-edison-quotes---viewing-gallery-image

Back to Top